آب درمانی یا همان هیدروتراپی یک تکنیک کاربردی و موثر در درمان بیماری های مفصلی همچون آرتروز زانو، روماتیسم مفصلی زانو، آب درمانی برای رباط زانو، کمر درد و… بوده و تاثیرات قابل توجه و مثبتی را به همراه دارد.

آب درمانی، یک روش عامه پسند است و به خلاف اکثر روش های دیگر درمانی، با رضایت و خوشنودی بیماران همراه است.

با شناخت و آگاهی از تاثیرات فیزیولوژیکی و درمانی آب، به آسانی و راحتی می توان از آن به عنوان یکی از روش های درمانی مؤثر در بیماری های مختلف استفاده کرد.

متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی لوتوس، معاینه‌ی اولیه از بیماران را انجام می‌دهند تا با تشخیص دقیق وضعیت، یک برنامه‌ی آب‌درمانی متناسب با شرایط وی را ارائه دهند.

همچنین برنامه‌ ی درمانی بیماران می‌تواند توسط مربی آب‌درمانی مرکز توانبخشی لوتوس تهیه شود که اطلاعات این برنامه به متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مسئول آب‌درمانی انتقال داده خواهد شد.

1
2
3
4

تخمین زده می‌شود که بیش از 75% ما در مرحله‌ای از زندگی دچار گونه‌ای درد گردن یا کمر درد خواهیم شد. اما خبر خوش این است که اکثر ما بدون نیاز به جراحی با ورزش درمانی بهبود خواهیم یافت و معمولاً درمان‌ گردن درد و کمر درد به صورت محافظه‌کارانه‌ای مانند فیزیوتراپی گردن درد و ورزش دیسک کمر، ورزش دیسک گردن در مقایسه با جراحی نتیجه بهتری به دست می‌دهند.

نکات قابل توجه:

پیش از شروع ورزش های دیسک کمر و گردن در نظر داشته باشید که باید با فیزیوتراپیست در مورد مناسب و ایمن بودن آنها مشورت کنید.

ورزش هایی برای دیسک کمر وجود دارد که به بیماران مبتلا به پارگی و بیرون زدگی دیسک توصیه می شود آنها را انجام دهند.

در مجموع می‌توان گفت که انجام ورزش برای دیسک کمر در صورتی مجاز است که باعث بروز یا تشدید علائم دیسک کمر نشود.

02
03
04
05
06
08
15
16
17

کمردرد می‌تواند در اشکال متفاوت و در اثر عوامل و بیماری‌های مختلفی ایجاد شود.

برای درمان مواردی همچون دیسک کمر و یا به‌طورکلی فرسودگی مهره‌ها می‌توان از آب‌ درمانی بهره برد.

آب درمانی دیسک کمر و کمردرد یک راه عالی توان‌بخشی محسوب می‌شود که درد افراد را کاهش داده و کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

01
12

آب با تحریک پوستی که در تماس با بدن بیمار ایجاد می‌کند، پیوسته پیغام های عصبی را به مغز می‌فرستد؛ بنابراین فعالیت مغز افزایش پیدا کرده و عملکرد اندام های بدن هماهنگ‌تر می‌شود.

هم چنین در آب، مقاومتی به همه بدن وارد شده و این مقاومت باعث تقویت عضله های کودک دچار فلج مغزی می‌شود.

11

آب درمانی در بیماران ام اس فواید زیادی دارد. انجام تمرینات ورزشی در آب خستگی کمتری برای بیمار به همراه دارد و بیمار ام اس در حین انجام تمرینات راحت تر عمل می کنند و آسانتر راه می روند.

میزان فشار وارده بر اندام های بدن در آب به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند یعنی اگر وزن بیمار ۹۰ کیلوگرم باشد در آب چیزی معادل ۳۵-۴۰ کیلوگرم بر اندام های وی فشار وارد می آید.

14

در فیلم با نحوه و روش انجام آب درمانی در استخر آب، بیشتر آشنا می شویم.